شنبه 1 اردیبهشت 1403   01:49:41
آخرین اخبار
1401/4/14 سه‌شنبه
کاملترین اطلاعات ترم تابستان ۱۴۰۱ پیام نور+ زمان انتخاب واحد
انتخاب محل آزمون ترم تابستان برای دانشجویان امکان پذیر شد.

.

ترم تابستان پیام نور و اطلاعاتی که دانشجو درباره نیازد دارد در این مطلب به صورت کامل شرح داده خواهد شد. ثبت نام ترم تابستان،شهریه آن و تعداد واحد انتخابی توسط دانشجو و هر چیز دیگری که دانشجو به آن نیاز دارد.

ثبت نام و انتخاب دانشجویان در ترم تابستان اجباری نمی باشد و دانشجویان نیاز نیست حتما در این ترم ثبت نام نمایند. ترم تابستان جزء ترم های تحصیلی دانشجو(سنوات مجاز) محاسبه نمی شود.

نحوه ارائه ترم تابستان بر اساس دستورالعمل دانشگاه پیام نور مشخص می گردد. مراکز پیام نور بر اساس آن درس ارائه می کنند. به عنوان مثال در ترم تابستان ۱۴۰۱ (سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) دروس حتما باید استاد داشته باشند و ارائه دروس به صورت خودخوان مجاز نمی باشد. پس با سایت یکی بوک همراه باشید.

انتخاب واحد و حذف و اضافه ترم تابستان دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۱

زمان انتخاب واحد ترم تابستان از ۱۵ تیرماه تا ۲۵ این ماه است. دانشجویان در این بازه با مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور با پرداخت شهریه ثابت از دروس ارائه شده انتخاب واحد خود را انجام دهند. ترم تابستان حذف و اضافه ندارد.

دانشجویان سایر دانشگاهها از ۲۰ تیرماه۱۴۰۱ می توانند در ترم تابستان دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند و انتخاب واحد نمایند. این دانشجویان با معرفی نامه از دانشگاه خود و مشخص نمودن دروس مورد نیاز به مراکز دانشگاه پیام نور مراجعه نمایند. پس از اختصاص شماره دانشجویی و رمز عبور می توانند همانند سایر دانشجویان دانشگاه پیام نور انتخاب واحد ترم تابستان انجام دهند.

لیست دروس ترم تابستان ۱۴۰۱ پیام نور

دروس ارائه شده ترم تابستان که ارائه آن در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور امکان پذیر می باشد، توسط دستور العمل اعلام شده معاونت آموزشی این دانشگاه مشخص شده است.ارائه دروس به صورت خودخوان مجاز نیست و همه دروس باید استاد داشته باشند و میانترم دارند. فقط یک استثنا دارد و درس حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم بدون استاد ارائه می شودو میانترم ندارد.

حالا استانهای مختلف  پیام نور متفاوت عمل می کنند و بر اساس تعداد دانشجویان و اساتید خود تعداد کمتر یا بیشتر درس ارائه می کنند. به عنوان مثال لیست دروس ترم تابستان دانشگاه پیام نور تهران با لیست دروس ترم تابستان پیام نور مشهد متفاوت می باشد. برای اطلاع از لیست دروس ارائه شدم ترم تابستان پیام نور باید پورتال دانشگاه پیام نور استانها و شبکه های اجتماعی آنها را چک نمود یا اگر نبود با دانشگاه هایی که رشته مورد نظر را دارند تماس گرفت.دانشجویان می توانند در ترم تابستان مهمان شوند مثلا اگر درسی در دروس ترم تابستان پیام نور مشهد نبود می تواند اگر دروس موردنظرش در لیست دروس ترم تابستان پیام نور تهران بود به یکی از مراکز تهران شمال،غرب، جنوب و… مهمان ترمی شود. با استفاده از امکان انتخاب محل آزمون امتحانات را می تواند در شهر خود امتحان دهد.

درسهای قابل ارائه در ترم تابستان ۱۴۰۱ پیام نور به شرح زیر می باشد:

  • دروس کاملاً نظری و دارای منبع درسی نیمسال ۶ و بالاتر مقطع کارشناسی پیوسته (انتخاب دروس ارائه شده با کد مشترک و دارای تاریخ امتحان، برای رشته‌هایی که این دروس در نیمسال‌های پایین‌تر آنها قرار دارد بلامانع است.)
    تبصره ۱: دروس تربیت بدنی، ورزش ۱ و تربیت بدنی ویژه و ورزش ویژه برای دانشجویان دارای شرایط خاص مطابق مقررات برای مقطع کارشناسی نیز علاوه بر دروس بالا قابل ارائه هستند.
    تبصره ۲: دروس کارآموزی، کارورزی و پروژه مقطع کارشناسی نیز  قابل ارائه می باشند.
  • درس حفظ جزء سی ام قرآن کریم مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت خودخوان
  • کلیه دروس عمومی مقطع کارشناسی و صرفا ۴ عنوان درس معارفی مقطع کارشناسی زیر:
    • فرهنگ و تمدن اسلام و ايران با کد علوم انسانی ۱۲۲۹۱۲۸ و کد پایه  ۱۲۲۹۱۲۷
    • انديشه اسلامی۲ با کد علوم انسانی ۱۲۳۳۰۳۱ و کد پایه  ۱۲۳۳۰۲۶
    • انقلاب اسلامی ايران با کد علوم انسانی ۱۲۲۰۴۳۴ و کد پایه  ۱۲۲۰۴۲۴
    • دانش خانواده و جمعيت با کد علوم انسانی ۱۲۳۳۰۴۳ و کد پایه ۱۲۳۳۰۴۴
  • نکته: دانشجو فقط می تواند یک عنوان درسی از گروه معارف انتخاب کند. فقط دانشجویان ترم آخر که ۹ واحد باقیمانده دارند، می توانند دو عنوان درس معارفی انتخاب نمایند.
  • دروس جبرانی مقطع کارشناسی ارشد صرفاً از سرفصل دروس کاملا نظری و دارای منبع درسی مقطع کارشناسی (دروس جبرانی صرفاً شامل دروسی است که در جدول دروس جبرانی در انتهای برنامه ارائه دروس (ترمی) در هر رشته اعلام شده است).
  • دروس جایگزین پایان‌نامه، ویژه دانشجویان آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد.
  • تمدید پایان نامه (پایان‌نامه ادامه‌دار).
  • دروس دانش پذیری دروه فراگیر کارشناسی ارشد در ترم تابستان پیام نور ارائه نمی شود.

لیست دروس عمومی دانشگاه پیام نور

دروس عمومی دانشگاه پیام نور

سقف انتخاب واحد دانشجویان پیام نور در نیمسال تابستان

دانشجویان پیام نور مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور حداکثر می توانند ۹ واحد درسی به شرط ارائه آن انتخاب نمایند. دانشجویان حداکثر یک درس از گروه معارف می تواند انتخاب نمایند. سقف انتخاب واحد ترم تابستان در سیستم گلستان برای دانشجویان مشخص شده است و از لیست دروس ارائه شده برای دانشجو در منوی ثبت نام اصلی می تواند انتخاب نماید. البته قبل آن باید شهریه ثابت را پرداخت نماید.

نحوه برگزاری کلاسهای ترم تابستان دانشگاه پیام نور

کلاس های آموزشی دروس نظری صرفاً به صورت مجازی برگزار می شود.همانند چند ترم گذشته این کلاسها در سامانه های آموزش مجازی دانشگاه پیام نور برگزار می گردد.

کلاسهای نیمسال تابستان به صورت مجازی برگزار می شود. تاریخ برگزاری کلاسها از ۲۴ تیرماه الی ۲۴ مردادماه خواهد بود.

کلاسها به صورت استانی،منطقه ای و کشوری برگزار می شود. اطلاعات دانشجویان پس از ثبت نام و انتخاب واحد در سیستم گلستان پیام نور به سامانه های کلاس مجازی منتقل می شود.

طرح ضیافت اندیشه دانشگاه پیام نور

دانشجویان در طرح ضیافت اندیشه می توانند دروس معارفی با شرکت در برنامه های فرهنگی و کلاسهای  دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها بگذرانند و نمره آن را به دانشگاه ارائه دهند. دروس ارائه شده در این طرح خارج از سقف انتخاب واحد دانشجو نمی باشد و باید رعایت گردد.

مهمانی و تغییر محل آزمون در نیمسال تابستان دانشگاه پیام نور

دانشجویان از تاریخ ۱۲ الی ۱۵ می توانند در سیستم گلستان درخواست مهمان ترمی خود را ثبت کنند و بعد از موافقت دانشگاه مبدا و مقصد انتخاب واحد نمایند. برای مشاهده اطلاعات کامل در خصوص مهمانی و انتقال در دانشگاه پیام نور مطلب آیین نامه شرایط مهمانی و انتقال پیام نور را مطالعه فرمایید. 

دانشجویان می توانند از امکان تغییر محل آزمون نیز استفاده نمایند و مرکز دانشگاهی مورد نظر خود را جهت آزمون های پایان ترم انتخاب نمایند. انتخاب محل آزمون نیمسال تابستان از تاریخ ۱۰ الی ۱۵ مرداد ماه می باشد.

شهریه ثابت و متغیر ترم تابستان دانشگاه پیام نور 

شهریه ثابت و متغیر ترم تابستان دانشگاه پیام نور نصف شهریه نیسمال های مهر و بهمن یعنی حدود ۲۰۰ هزارتومان است. دانشجو در ابتدا باید شهریه ثابت را پرداخت نماید. پس از پرداخت شهریه می تواند از منوی ثبت نام اصلی سیستم گلستان انتخاب واحد نماید. تا قبل از امتحانات شهریه متغیر نیز پرداخت گردد پ. برای انتخاب محل آزمون ترم تابستان شهریه باید صفر شده باشد و دانشجو نباید بدهی نداشته باشد.

امتحانات نیمسال تابستان ۱۴۰۱ دانشگاه پیام نور

امتحانات نیمسال تابستان در دانشگاه پیام نور به حضوری و متمرکز برگزار می شود. زمان برگزاری این امتحانات از ۲۶ مرداد الی ا شهریور ماه ۱۴۰۱ می باشد. مشابه ترمهای قبل دانشجو باید با مراجعه به سیستم گلستان کارت آزمون یا همان گزارش ۴۲۸ سیستم گلستان را پرینت کنند. با همراه داشتن کارت دانشجویی، کارت آزمون،مداد و پاک کن طبق برنامه امتحانات در دانشگاه حاضر شده و امتحان دهند.

در صورت عدم شرکت در آزمون برا دانشجو غیبت ثبت می گردد. با غیبت در آزمون شهریه برگشت داده نمی شود و فقط نمره برای دانشجو لحاظ نمی شود.

زمان ثبت نمرات میانترم دروس تا اول شهریورماه می باشد و بعد از آن امکان پذیر نمی باشد. مهلت دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا آخرین روز قبل از شروع کلاسهای نیمسال مهر (۱۵ شهریور) خواهد بود.

معرفی به استاد ترم تابستان ۱۴۰۱ دانشگاه پیام نور

دانشجویانی که دو عنوان درسی از سرفصل دروس آنها باقی مانده است می توانند از امکان معرفی به استاد در ترم تابستان استفاده نمایند. برای معرفی به استاد فقط باید دروس نظری مانده باشد و دروس عملی و نظری-عملی را نمی توان معرفی به استاد کرد(فقط در خصوص دروس نظری- عملی دانشجو می تواند اگر بخش عملی را قبلا قبول شده می تواند انتخاب کند.).

دانشجو بعد از ثبت درخواست در پیشخوان خدمت سیستم گلستان و تایید دانشگاه شهریه آن را پرداخت کند.

مهلت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال ۴۰۰۳ مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۵ تیر الی ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ می باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر